To je úžasné a navyše je to v akcii


Pozeráte doma televízor, váš obľúbený program, baví vás, ale tie nekonečné reklamy, chvíľami máte pocit, že seriál trvá kratšie ako všetko to, čo určite doma musíte mať. Keď sa skončí, nabehne tam super šikovný chlapík, ktorý vás za pár minút presvedčí o tom, že bez toho extra špeciál mopu už nebudete vedieť ani existovať. Keďže nie je kam prepnúť, nikam nejdete a všetky domáce práce ste už dávno urobili, sledujete ten zázrak ďalej. Toľkokrát ste už televízor aj vypli, ale keď si to raz pozriete, kým pôjde ten nový seriál, hádam sa nič nestane. Len aby, len aby… Naozaj sa nič nestalo, iba ste začali uvažovať nad tou novou kuchynskou pomôckou, ktorú tam práve predvádzajú. Také niečo nemáte a zdá sa, že je to užitočné, toľkokrát by sa vám zišla… ste si istý?

hrnce
 
Ako odolať…
Pozerajte, ak chcete, ale aj rozmýšľajte! Bez rozumnej úvahy sa do kúpy žiadnej zaručenej novinky na trhu rozhodne nepúšťajte. Spýtajte sa sám seba, či to fakt potrebujete!
Ako často by ste to využívali? S najväčšou pravdepodobnosťou dôjdete k záveru, že podlahy ste aj doteraz zmývali tým lacným mopom z obchodu na rohu a na špinu sa teda sťažovať nemôžete. Veď napokon, všetky podobné náradia majú na jednom konci určite tú časť, s ktorou musíte robiť vy, samé sa to tak či tak nespraví.

Je cena adekvátna? Akú má kvalitu? Iste, poviete si. Zo skúsenosti však viem, že daný tovar sa veľmi často predáva v akciových košoch v rôznych hypermarketoch, prípadne hrnce z reklamy nájdete aj v bežnom obchode s kuchynskými potrebami. Okrem toho, tu si ho viete chytiť do ruky, popýtať sa na vlastnosti a kvalitu a až tak konečne zvážite, koľko ste ochotní za to zaplatiť.
Sú tí ľudia, ktorí to tam chvália, reálni? Toto je otázka hodna najmenej toľko, čo tá šikovná vecička, ktorú propaguje. Vedeli ste, že za účinkovanie v reklame sa platí?

Nemám doma náhodou niečo podobné? Som si istá, že áno. Väčšinou to tak býva, že keď vám objednaný tovar príde domov, zistíte, že je to úplná hlúposť,  ktorú používate už roky, akurát vylepšili dizajn a jednu takú drobnosť, ktorá vás na tom štvala, aby sa to lepšie predávalo.

mop

            Tak čo, na koľko z týchto otázok ste odpovedali kladne? Všetky odpovede vás nabádajú ku kúpe, jednoznačnej a bezpodmienečnej. Základom nepodľahnutia je používanie sivej kôry mozgovej a uvedomenia si, že reklamy a tí, čo ich vymýšľajú, ich stavajú na konkrétnu skupinu ľudí. V rôznych anketách a dotazníkoch skúmajú ich potreby, reakcie, zbierajú podnety a vylepšujú. Nie však tovar, ale spôsob, akým ho ponúknu. Stačí uvedomiť si to a vyhrali ste. Objavili ste svoje slabé stránky? To je dobre, tak proti nim bojujte. Heslo dňa: Nepodľahni!