Cestná, enduro alebo skôr motokros? Ktorá prilba je vhodná pre Vás?

Je samozrejmosťou a vlastne povinnosťou každého motorkára vlastniť (a predovšetkým nosiť) bezpečnostný doplnok, akým je prilba.
Toto je síce stručná, ale dosť nekonkrétna informácia, pretože trh nám ponúka pomerne veľký výber a rôzne, vzájomne odlišné typy prílb, samozrejme aj cenové rozdiely. Pre akú prilbu sa teda rozhodnúť a ktorú uprednostniť?

přilba

  • To záleží predovšetkým od toho, aký štýl jazdy preferujete, po akom teréne jazdíte a v neposlednom rade, akú vlastnítemotorku.

V prípade pravidelnej jazdy po diaľnici a hlavných cestách sa nám naskytuje ponuka integrálnych, otvorených a vysúvacích typov prilby, pričom každá má svoj špecifický dizajn, hmotnosť, prevedenie a takisto cenu. V tomto prípade záleží predovšetkým od toho, či máte v pláne jazdiť dlhšie trasy (a možno pri vyššej rýchlosti) alebo len potrebujete praktický doplnok pre bežný pohyb po meste.
Ale vieme, že pod jazdou na motorke si niektorí z nás predstavia aj čosi „iné“, no pritom skutočne lákavé a cool. Jazdu po teréne, poprípade závody motokros a skrátka nepriaznivý terén spolu s bahnom, prachom a prekonávaním viacerých prírodných prekážok, kde sa jednoznačne hodí motorka enduro alebo špeciálne cross modely. Aká sa však v tomto prípade hodí prilba?

  • No jednoznačne iná, ako v prípade pomerne kľudnej jazdy na skútri. V prípade nepriaznivého terénu musíme dbať na odlišné prevedenie.

helma
Sú však výrobcovia, ktorých značka zdobí nie jeden, ale v podstate niekoľko vhodných modelov prilieb, či už na cestu alebo do terénu, spomeňme univerzálnosť značky prilba LS2. Zamerajme sa však konkrétne na enduroprilbu, ktorá predstavuje bezpečnú uzavretú integrálnu prilbu spojenú s dizajnom tej motorkosovej a je ideálna k jazde na cestovnom endure, respektíve k jazde po ceste, ale aj s možnosťou vybehnúť na ľahší terén typu poľnej cesty.
Motokrosová prilbasa však už zameriava na extrémnejšiu jazdu a náročný terén. Väčšinou sa používa spolu s okuliarmi kvôli ochrane očí pred prachom, teda sú jednoznačne určené k jazde po teréne, pričom na asfaltovú cestu sa príliš nehodia.