Pracovala som vo viacerých firmách a dnes mám vlastnú spoločnosť. Snažím sa vyvarovať sa vecí v riadení, ktoré mne samej voľakedy prekážali.
Každá firma, v ktorej som pracovala mala množstvo výhod. Nikde to ale nebolo úplne ideálne.
Raz chýbali :
- Peniaze
- Voľný čas
Inokedy keď to bolo aj finančne dobré, bola aj pružná pracovná doba- mi chýbal ľudský prístup a dobrá organizácia riadenia.
Čo teda považujem pri vedení firmy vo vzťahu k zamestnancom za najdôležitejšie ?
- Dobrá a jasná pracovná zmluva
- Presné určenie požiadaviek na pracovníka
- Dobré pracovné podmienky
- Benefity v podobe zvýšenej dovolenky spojenej s jej čiastočným financovaním firmou
- Zabezpečenie teplej stravy pre pracovníkov
- Vhodné finančné ohodnotenie
- Ľudský prístup k zamestnancom
- Náročnosť na seba aj na ostatných
- Prejavenie vďačnosti zamestnancom za odvedenú prácu
Čo sa mi ale najviac osvedčilo sú spoločné podujatia s pracovníkmi a ich rodinami, Iba tak mám možnosť vidieť, aké zázemie má ten ktorý môj pracovník. Iba tak sa viem na neho pozerať ako na komplexnú bytosť, ktorá má svoje radosti a starosti.
Poznám svojich pracovníkov tak dobre, že už pri vstupe do práce viem, ak ich niečo trápi. Vždy si po práci nájdem čas prehodiť s nimi pár slov o tom, ako strávia najbližšie hodiny. Snažím sa zorganizovať prácu tak, aby som ani seba, ani ich nedostala do veľkého časového stresu. Neznášala som predvianočné „šturmovačky“. Nikdy ich teda vo svojej firme nemám. Viem, že po Vianociach prídu pracovníci oddýchnutí a zvládnu viac práce, ako v čase predvianočnom. Trvám na tom, aby každý môj pracovník bol na dovolenke. Nie sme stroje. Aj tie potrebujú občas generálku. Aj my ľudia. Dovolenkujeme teda vždy dvojfázovo – 2 týždne v lete a 2 týždne v zime.
Iste nie všetko je ideálne. Mám čo zlepšovať. Ale ani jeden môj pracovník ešte neodišiel pracovať inam. Toto si cením najviac. Slovko ďakujem je v mojej firme tým základným.